Czy ankiety przy kasie są dobrym pomysłem?


  • urządzenie do badania opinii - happy or not, decyzja o zadawaniu pytania przy kasach

Najczęstszym sposobem badania zadowolenia klientów jest w dalszym ciągu ankieta. Co prawda, coraz rzadziej papierowa, jednak nadal mało skuteczna. Z ankiet korzysta niespełna 1 procent klientów. 


Kluczem do otrzymania satysfakcjonującej odpowiedzi jest oczywiście dobre pytanie, ale równie ważne jest to, w jaki sposób zostało ono zadane. To właśnie sposób badania wpływa na to, czy klienci wezmą w nim udział, czy wyjdą niezadowoleni. 
Zadawanie pytań w nieodpowiednim momencie, np. kiedy klient pakuje towar, płaci przy kasie, spowoduje jedynie irytację i niechęć kupującego, co wpłynie bezpośrednio na wynik badania. 

Konsola Happy Or Not pozwoli na przeprowadzenie ankiety już po odejściu od kasy, a jej przyjazny wygląd i łatwość, z jaką udziela się odpowiedzi, zachęca klientów do wzięcia udziału w badaniu. 
Klienci nie czują się również osaczeni, to oni podejmują decyzję czy wcisnąć guzik, czy też nie... Ta decyzja jest podejmowana w ułamku sekundy i sprowadza się do emocjonalnego nastawienia klientów do poziomu obsługi w sklepie. A to właśnie emocje wywierają największe znaczenie w procesie zakupowym. Happy Or Not pozwoli wykorzystać je jako źródło informacji i narzędzie do kształtowania strategii marketingowych.